Holiday Home Podium Tatra Apartmanhaz Eger

Świat jest ogromny, życia nie starcza aby zobaczyć wszystkie jego zakamarki. Mimo to, zamiast omijać już miejsca poznane, są takie, do których wracamy jak w rodzinne strony. Do nich niewątpliwie należy węgierski Eger. Mija dwa lata, lokalizacja planów na wakacje jest na tyle odległa, że powrót przez Węgry wydaje się mało rozsądny i realny. Szybko wdrożyliśmy plan wielkanocnego wyjazdu. Rezerwacja Tatra Apartmanhaz Eger i ruszamy poznawać węgierskiej zwyczaje świąteczne.

Holiday Home Podium

Eger
Eger 2024

Skoro w wakacje nie było do tej pory problemu z rezerwacją u Krisztiny i tym razem poszukiwanie noclegu rozpoczęliśmy od napisania do gospodyni m.in. Terrace Aparments. Tu zaskoczenie, obłożenie na Wielkanoc jest tak wielkie, że wybrane przez nas apartamenty są niedostępne. Szukamy innej lokalizacji. Przez serwis Booking znajdujemy atrakcyjny domek jednorodzinny Tatra Apartmanhaz. Serwis rezerwacji ukrywa go pod Holiday Home Podium.

Trzeba zwrócić uwagę gdzie kieruje nas google maps. Pod tą nazwą dostępnych jest bowiem kilka rezerwacji. Zorientowałem się w momencie kiedy jadąc niemal na pamięć w kierunku Doliny Pięknej Pani aplikacja usilnie próbowała mnie poprowadzić w inną część miasta. Tatra Apartmanhaz Eger położony jest w cichej, spokojnej okolicy. Stąd do Szépasszony-Völgy jest około 20 minut pieszo. Mniej więcej tyle samo zajmie wam spacer do centrum miasta.

Eger hala targowa

Kto choć raz poruszał się lokalnymi węgierskimi drogami ten z pewnością pamięta jak wygląda większość domów usytuowanych tuż przy szosie. Parterowa, sześcian, z werandą i stromym dachem. Często połączony bliźniaczo jedną ze ścian z drugim takim samym budynkiem. Tak z zewnątrz prezentuje się Tatra Apartmanhaz Eger. Zatrzymujemy się tuz przy bramie. Po chwili zjawiają się gospodarze.

Tatra Apartmanhaz Eger

Miejsce na nasz samochód jest obok wejścia, za bramą. W oczy rzuca się bardzo zadbany zielony trawnik. Na niewielkim tarasie do dyspozycji gości komplet wypoczynkowy. Po miłym powitaniu wchodzimy do środka. Wnętrza są wyremontowane, nic nie sprawia wrażenia, że jesteśmy w domu z długą historią. Spora część wyposażenia to akcesoria z Ikei. Wchodzimy do dużej kuchni, gdzie po lewej stronie dostępna jest kanapa, fotel i stolik kawowy. Kuchnia posiada wszystko co potrzebne.

Bezpośrednio z kuchennego holu przechodzimy do dwóch dużych sypialni. W obu podwójne łóżka i dodatkowe rozkładane fotele do spania. Do dyspozycji gości w obu pokojach są telewizory, w każdym z nich jest szafa i biurko. Tatra Apartmanhaz Eger mamy dwie toalety, z czego jedna połączona jest z łazienką. W niej dostępna jest kabina prysznicową. Druga posiada bidet i pralkę. Widać, że gospodarze wszystko dobrze zaplanowali i zadbali o to aby gościom nie zabrakło niczego do wypoczynku w trakcie pobytu u nich.

Nasz pobyt w Egerze jest jak zwykle dosyć intensywny. Po śniadaniu wyjeżdżamy najczęściej na jedne z dostępnych w okolicy basenów termalnych. Wracamy późnym popołudniem. Jeżeli nie zjedliśmy gdzieś w drodze powrotnej obiadokolacji to udajemy się do Doliny Pięknej Pani. Stąd nie korzystamy z uroków ogródka, a nawet nie udajemy się na degustację do gospodarzy. Na jedyny toast pozwalam sobie na powitanie w Tatra Apartmanhaz Eger.

Eger

Palinka własnej roboty najlepsza jaką do tej pory mieliśmy okazję spróbować. My jednak przyjeżdżamy do Egeru w innym celu. Oprócz błogich kąpieli w termalnych wodach zaopatrujemy się w lokalne wino. Nie może też zabraknąć czasu na spacer po mieście. Rynek po modernizacji nie zmienia się już tak bardzo niż przed laty. Te same sklepy, stragany z pamiątkami, kafejki i nasz ulubiony sklep z winami.

Eger bazylika 2024

Nad miastem góruje Zamek, skąd rozbrzmiewają salwy z armat. Na Węgrzech święta Wielkiejnocy zaczynają się już w Piątek. Nieczynne są w tym dniu spożywcze dyskonty. Świętowanie ma zupełnie innych charakter niż u nas. Widać to szczególnie w Szépasszony-Völgy. Miejsce, które do tej pory najsilniej kojarzyło się jako atrakcja dla gości spoza Węgier, tym razem tętni życiem, brak miejsc do zaparkowania, winnice okupowane są przez tubylców.

Oprócz dobrego wina, Węgry mogą poszczycić się dobrymi warzywami oraz wyjątkowym salami. Udaje się kupić doskonałe papryki i smaczne pomidory. Na hale targową docieramy jednak zbyt późno aby kupić wędliny. Kierujemy się w stronę bazyliki, która jako jedyna wydaje się być remontowana w nieskończoność. Eger wydaje się kompletny. Choć dojazd wciąż wydaje się uciążliwy to samo miasto i okolica wynagradza to poświęcenie.